דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין מיוחדות 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 3801 פעמים ]

הרגע הגדול כבר הגיע, החלטתם להתחתן. אבל איך זה קרה? כמובן, הצעת לה נישואין בטקס מיוחד. אם נחזור לשם, בוודאי תסכים שבחירת טבעות אירוסין אינה דבר פשוט. אצל כולם נשאלת השאלה האלמותית: האם הגבר יעניק לאישה טבעת יהלום או שמא יסתפק בטבעת כסף או זהב לבן? זוהי טבעת המסמלת אהבה נצחית – לכל החלטה יש חשיבות.

מאיפה הכל התחיל?

הטקס שבו הגבר קושר את גורלו עם הכלה המיועדת החל עוד בתקופה הקדומה. תתפלאו, אך לפי המקורות ראשיתו של מוסד הנישואין הוא בזוג הראשון המוזכר בתנ"ך - אדם וחווה. הגבר הראשון ביקום לא העניק טבעת אירוסין מצופה יהלומים לאשתו, אך מאז חלפו להן לא מעט שנים והסטנדרטים החוקיים של טקס הנישואין עברו שינויים רבים.

טבעות אירוסין הנענדות על אצבע האישה מסמלות את הסכמתה לחתונה ומציינות כי היא עומדת בקרוב להיות אשת איש. במקרא, המונח אירוסין מתאר את שלב הקידושין של הבחורה, שלב שבו היא נאסרת על כולם עד לחתונתה. כיום, בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, טקסי הנישואין והאירוסין מתבצעים באותו זמן ממש תחת החופה במעמד רב מקדש.

החתן והכלה מחליפים ביניהם ביום המאושר טבעות נישואין במעמד הקהל הרחב כשהראשון אומר את המשפט: "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל". לאחר מכן התותחים מעיפים את הקונפטי לשמיים והיין ממשיך לזרום כמו מים. זהו השלב שבו המוזמנים ניגשים לברך את השנים ונדהמים וודאי ממראה ה טבעות.

סוגי טבעות אירוסין

לפי המסורת היהודית העתיקה, טבעות אירוסין נענדות על הקמיצה ביד השמאלית של האישה. אחת מההשערות לבחירה דווקא בקמיצה, כזו שנבחרה לשאת בעול, מקורה בתקופת הרומאים בארץ ישראל. הרומאים האמינו שמאצבע זו זורם וריד האהבה, המכונה בלטינית ונה אמוריס.

כיום ניתן למצוא טבעות אירוסין בשלל גדלים וסוגים. יש אפילו מעצבים מיוחדים המקדישים למלאכת הצורפות ימים ולילות כדי ללטש טבעות אירוסין או טבעות נישואין מרשימות. יש כאלו שאומרים שכגודל היהלומים, כך גודל אהבתו של הגבר אל בחירת ליבו, אבל אנחנו לא קטנוניים - טבעת יהלום היא לעיתים לא מה שיפתור זוגיות מקרטעת...

טבעות נישואין מסמלות עבור הזוג את הברית הנכרתת ביניהם לעולם. אחרי שבירת הכוס הם בעל ואישה, כפי שכתוב בספרים. הטבעת היא למעשה הכוח שמראה כיצד שני חלקים נפרדים הופכים בסופו של דבר לשלם אחד גדול. טבעות אירוסין מצהירות על כוונות. טבעות נישואין כבר קובעות שאין דרך חזרה לחיי הרווקות. הכל מוחלט ומוגמר.

כיצד יודעים באילו טבעות אירוסין לבחור?

ההחלטה הכי קשה העומדת בפני בן הזוג שעומד להתחתן היא באיזו טבעת לבחור? ומה יהיה מחירה? לטבעת יש משמעויות נוספות מעבר לצורה או למראה: יש נשים הרואות בבחירה סימן למידת אהבתו של בן זוגן. טבעת אירוסין צריכה כמובן למצוא חן בעיניהן ולכן בעליהן מנסים לעתיד להקדיש מחשבה רצינית בהתאמת הבחירה לטעמן האישי.

הרגע שבו תפתח הארוסה את קופסת התכשיט הוא החשוב מכל. האם זו תהיה התרגשות גדולה, מלווה ב'כן' גדול או אולי אכזבה רבתי מכך שאין זו טבעת יהלום? הרי ידוע כי יהלומים הם החברים הכי טובים של כל כלה. ישנו מבחר עצום של טבעות ולכן יש לנו עצה קטנה: כשאתה הולך לקנות טבעות אירוסין, קח איתך חברה של הכלה. זה תמיד יעזור.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב